Frågor och svar

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Brännbackens ÅVC

Öppettider: Idag 10.00 - 19.00

Nu är vattenkiosken på plats

Bild på vattenkioskenFör att kunna erbjuda vatten till verksamheter har vi installerat en vattenkiosk vid brandstationen där du kommer att ha möjligheten att fylla din tankbil eller liknande. För att få åtkomst till kiosken måste du registrera ditt företag och kvittera ut en nyckel. Som företag kan du ha flera registrerade nycklar och ansökan om registrering ska ske minst två veckor innan ditt företag behöver vattnet.

Så här går det till:

  • Fyll i blanketten som du hittar nedan. Skicka blanketten till oss via e-post (vattenkiosk@roslagsvatten.se), post (Roslagsvatten box 437 184 26 Åkersberga) eller lämna i receptionen på Sågvägen 2.
  • När företaget är registrerat som kund, skapas nyckeln till vattenkiosken och du kommer att få ett e-postmeddelande med eget inlogg till www.vattenkiosk.se och information om var du kan kvittera ut din nyckel/nycklar.
  • En administrativ avgift på 500 kronor + moms kommer att tas ut vid registrering.
  • www.vattenkiosk.se kan du enkelt se hur mycket vatten man har tankat, vid vilka tillfällen och var vattenkiosken finns. Det finns även en app som man kan ladda ner till sin telefon/surfplatta.

Informationsblad om vattenkiosk.pdf

Ansökan om nyckel till vattenkiosk.pdf 

1 kubikmeter vatten som hämtas i vattenkiosken kostar 28 kronor + moms som faktureras registrerad fakturaadress.

Varför har vi installerat en vattenkiosk?

Syftet med installationen av vattenkioskerna är att säkerställa kvaliteten och säkerheten för vattnet till våra kunder. Vattenkiosken har en backventil installerad så att inget otillåtet kan komma in i ledningsnätet.

Observera att vattnet är ett så kallat tekniskt vatten och inte dricksvatten.

Samtliga brand- och spoluttag på det allmänna ledningsnätet kommer framöver att vara låsta. Tankstationsnyckeln är personlig och debiteras en avgift på 500 kronor + moms vid förlorad, skadad eller borttappad nyckel. Om du får ett felmeddelande vid vattentankningen eller om det inte kommer något vatten, vänligen kontakta Roslagsvatten på 08-540 835 00 (dagtid) och 08-767 84 50 (kvällar och helger).