SMS vid driftstörningar

Vi använder en sms-tjänst för att skicka meddelanden om driftstörningar i de kommuner där vi ansvarar för VA-ledningarna. Bor du i Österåker, Vaxholm, Knivsta, Vallentuna eller Ekerö kan du få aviseringar via sms eller epost.

Registrera ditt mobilnummer för att få sms-aviseringar

 

Om du inte får sms från oss kan det bero på att ditt nummer inte är registrerat på fastigheten. Du kan enkelt kontrollera och redigera dina uppgifter i registret via länken ovan. 

Vårt register är i huvudsak baserat på data från Bisnode, men det innehåller också data som kommuninvånarna själva lagt till. Vi lämnar inte ut uppgifterna till någon annan.

Om det uppstår problem vid registrering kan du skicka ditt namn, adress och mobilnummer till: kommunikation@roslagsvatten.se 

Situationer då meddelanden skickas ut

  • Vattenavstängning
  • Förändring av vattenkvalité
  • Vattenläckor
  • Kokningsrekommendation
  • VA-arbeten
  • Läcksökning

Viktigt om du vårdas hemma

Denna funktion kan vara särskilt viktigt för dig som exempelvis vårdas för en allvarlig sjukdom i hemmet och av den anledningen är beroende av dricksvatten.

  • Flera nummer kan registreras.
  • Nummer till exempelvis vårdpersonal och hemtjänst kan också läggas in. När numret finns i vårt system behöver du inte göra något mer.
  • Meddelandet skickas via systemet till den som berörs av driftstörningen.
  • Även verksamheter som vill ha information bör registrera ett eller flera nummer för att nås av information på ett effektivt sätt. 

Fler kanaler för vår information

Ett meddelande via telefonen skickas ut så fort vi känner till driftstörningen, men löpande information medan vi arbetar med störningen finns på hemsidan. Ibland informerar vi även via radio för att nå ut med störningsinformation som berör stora områden.

Vi lägger även ut viss störningsinformation på vår Facebooksida. Följ oss gärna på Facebook för ta del av information som kan vara bra att veta.

 

Följ oss på Facebook