Frågor och svar

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Vattenläcka Takpannevägen - arbetet avslutat för Roslagsvattens del

  • Rapporterat: ons, 2019-02-06 03:44
  • Plats: Vallentuna
  • Status: Arbete avslutat
  • Beräknat slutdatum: ons, 2019-02-06 20:00
  • Kontakt: Daniel Rönnholm

Uppdatering 2019-02-06 kl. 10:45

Roslagsvattens arbete på Takpannevägen är avslutat. Om det fortfarande är problem med vattentillförseln ber vi dig kontakta bostadsrättsföreningen.

Läs mer på föreningens hemsida: aby-park.se

Vi ber om ursäkt för den förvirring som uppstått.


Uppdatering 2019-02-06 kl. 10:45

Arbetet är nu avslutat och vattent är påkopplat. Efter ett arbete kan det uppstå missfärgat vatten i ledningarna. För att få bort det kan du spola kallvatten i flera kranar tills missfärgningen försvinner. Missfärgat vatten beror ofta på att rost lossnar och följer med från ledningsnätet, detta är helt ofarligt. Är vattnet "vitt" beror det på att det har kommit in små mikrobubblor av luft i vattnet.

Vi tackar för ditt tålamod!



2019-02-06 kl. 03:50

Det har inträffat en vattenläcka på Takpannevägen i Vallentuna. Vi beklagar att vi därför tvingas stänga av vattnet till din fastighet onsdag 6/2 från klockan 08:00- ca 16:00. Vi kommer att påbörja arbetet direkt på morgonen och behöver då ha vattnet avstängt under reperationstiden. Tappa gärna upp vatten i förväg och se sedan till att alla vattenkranar är stängda medan arbetet pågår.

Dricksvatten finns att hämta utanför Takpannevägen 17. Medtag eget kärl.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär.

Efter arbetet

Efter ett arbete kan det uppstå missfärgat vatten i ledningarna. För att få bort det kan du spola kallvatten i flera kranar tills missfärgningen försvinner. Missfärgat vatten beror ofta på att rost lossnar och följer med från ledningsnätet, detta är helt ofarligt. Är vattnet "vitt" beror det på att det har kommit in små mikrobubblor av luft i vattnet.

SMS-utskick

Ett sms har skickats till de fastigheter som berörts av avstängningen. Om du inte får sms från oss, kan det bero på att ditt telefonnummer inte är registrerat på fastigheten. Du kan enkelt kontrollera och redigera dina uppgifter i registret genom att klicka på länken nedanför.

Här kan du kontrollera/ändra dina uppgifter

Här kan du läsa mer om tjänsten

Följ arbetet

2019-02-06 20:23
Arbete avslutat