Bild på brygga med rep

Företag och verksamheter

Vattenkiosker

Bild på vattenkiosk

För att kunna erbjuda vatten till verksamheter har vi installerat vattenkiosker där du har möjlighet att fylla din tankbil eller liknande. För att få åtkomst till kiosken måste du registrera ditt företag och kvittera ut en nyckel. Som företag kan du ha flera registrerade nycklar och ansökan om registrering ska ske minst två veckor innan ditt företag behöver vattnet.

Träkvistavallen, Ekerövägen 65

Stenhamra, Apelvägen 13

Hyvelgatan 32 

Apelsinvägen 75 

Trädgårdsvägen 10 vid vändplanen, Lindholmen.

Vargmötesvägen 15 vid vändplan, Vallentuna.

Storäng Koloniområde

Tallarövägen, bakom kommunhuset

Rindövägen 111

Skärgårdsstadsvägen 8-10/Idsättratorpsvägen, Skärgårdsstad

Näsvägen 25, vid Brandstationen. Här kan du som privatperson även hämta liten mängd vatten för eget bruk.

Nantesvägen 74, Svinninge

Ljusterö torg, Mellansjövägen

Vivelvägen 26, vändplan

Så här går det till:

  • Använd vår e-tjänst eller fyll i blanketten som du hittar nedan. Skicka blanketten till oss via e-post (vattenkiosk@roslagsvatten.se), post (Roslagsvatten box 437 184 26 Åkersberga) eller lämna i receptionen på Sågvägen 2.
  • När företaget är registrerat som kund, skapas nyckeln till vattenkiosken och du kommer att få ett e-postmeddelande med eget inlogg till www.vattenkiosk.se och information om var du kan kvittera ut din nyckel/nycklar.
  • www.vattenkiosk.se kan du enkelt se hur mycket vatten man har tankat, vid vilka tillfällen och var vattenkiosken finns. Det finns även en app som man kan ladda ner till sin telefon/surfplatta.

Vatten som hämtas i vattenkiosken faktureras registrerad fakturaadress.

E-tjänst för ansökan om nyckel till vattenkiosk 

Varför har vi installerat en vattenkiosk?

Syftet med installationen av vattenkioskerna är att säkerställa kvaliteten och säkerheten för vattnet till våra kunder. Vattenkiosken har en backventil installerad så att inget otillåtet kan komma in i ledningsnätet.

Observera att vattnet är ett så kallat tekniskt vatten och inte dricksvatten.

Vattenkioskerna har en inbyggd funktion som gör att vid temperaturer lägre än minus 10 grader fungerar ej vattenuttag ur vattenkiosken, detta för att förhindra risk för frost.

Samtliga brand- och spoluttag på det allmänna ledningsnätet kommer framöver att vara låsta. Om du får ett felmeddelande vid vattentankningen eller om det inte kommer något vatten, vänligen kontakta Roslagsvatten på 08-540 835 00 (dagtid) och 08-767 84 50 (kvällar och helger).

Dela sidan via e-post