Österåker

Försenad sophämtning

Rapporterat: 12-01-2017 kl. 13:34
Plats: Österåker
Status: Arbete avslutat

Uppdatering måndag 16/1: Nu ska personalen ha kört ikapp förseningarna, vilket innebär att sophämtningen sker enligt schemat.

Tack för visad förståelse!

 

Uppdatering fredag 13/1: Nu har entreprenören fått in en reservbil. Personal kommer att arbeta under helgen för att köra ikapp sophämtningen, så om du inte fått din soptunna tömd ber vi dig låta den stå kvar i tömningsläge. Förhoppningen är att alla som drabbats av försenad tömning kommer få soptunnan tömd senast på måndag. 

Om dina sopor inte blir tömda

Om dina sopor inte blir tömda enligt ordinarie schema ber vi dig med egen soptunna att låta tunnan stå kvar för tömning. Om tunnan är full kan du ställa en extra säck bredvid soptunnan eller i/utanför soprummet. Säcken kommer att hämtas utan extra kostnad i samband med nästa tömning.

Om du får problem med nedskräpning i samband med förseningarna ansvarar personalen för att plocka rent på platsen i samband med tömning. Maila kundservice på avfall@roslagsvatten.se om problem uppstår så ser vi till att sanering genomförs.


Torsdag 12/1: Då en av entreprenörens sopbilar har gått sönder kör personalen med färre bilar än normalt vilket orsakar förseningar i sophämtningen. Arbetet med att få fram en ersättningsbil pågår. När en ny bil är på plats påbörjar personalen arbetet med att köra ikapp förseningarna.

Tack för visad förståelse!