Kundservice för dig som bor i Täby kommun

På uppdrag av Täby kommun hanterar vi frågor som är kopplade till vatten och avlopp samt fakturerar dig som bor i Täby.

Kontakt

Har du frågor om din faktura eller andra frågor om våra tjänster är du välkommen att kontakta oss på:
E-post: taby-va@roslagsvatten.se
Telefon: 08-540 835 00
Besöksadress: Sågvägen 2, Åkersberga
Här hittar du våra öppettider

För att rapportera en driftstörning ring Täby kommun:
Dagtid: 08-555 590 00
Kvällstid och helger: 08-768 03 12

Läs mer om kommunalt VA på kommunens hemsida

Aktuella driftstörningar

 

Du kan utföra flera ärenden på mina sidor

  • Rapportera din mätarställning
  • Anmäla ägarbyte
  • Ansöka om autogiro
  • Se dina fakturor och förbrukningsstatistik

I vårt kundforum kan du hitta många vanliga frågor och svar. Om du inte hittar svaret på din fråga, är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

 

Håll koll på din mätarställning

På din faktura kan du se uppgift om din senast registrerade avläsning Föregående avläsning.

Bild
Bild på en del av vatten- och avloppsfakturan som beskriver föregående avläsning, årsförbrukning och beräknad förbrukning

Baserat på den beräknade årsförbrukningen så debiteras en beräknad förbrukning för perioden som redovisas på din faktura.

Om den beräknade mätarställningen på din senaste faktura avviker mycket mot den faktiska mätarställningen så är du välkommen att rapportera in en ny avläsning. Debiterad förbrukning kommer sedan justeras på din nästa faktura.

Rapportera en ny avläsning gör du enklast via ”Mina sidor” och bör göras minst 1 gång per år.