Frågor och svar

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Brännbackens ÅVC

Öppettider: Idag 10.00 - 16.00

Vattenläckan Skånstavägen/Stekelvägen lagad

  • Rapporterat: ons, 2019-02-06 00:36
  • Plats: Skånsta
  • Status: Arbete avslutat
  • Beräknat slutdatum: ons, 2019-02-06 18:00
  • Kontakt: Martin Hammenstig

2019-02-06 kl 09.40

Reparationsarbetet på vattenledningen är nu klar och alla skall ha fått vattnet åter.

Efter ett arbete kan det uppstå missfärgat vatten i ledningarna. För att få bort det kan du spola kallvatten i flera kranar tills missfärgningen försvinner. Missfärgat vatten beror ofta på att rost lossnar och följer med från ledningsnätet, detta är helt ofarligt. Är vattnet "vitt" beror det på att det har kommit in små mikrobubblor av luft i vattnet.

Tack för ert tålamod.


2019-02-06 kl 08.20

Rerparationsarbetet har påbörjats och vattnet kommer att stängas av inom kort .


2019-02-06 kl. 00:30

Det har inträffat en vattenläcka på Skånstavägen (gångvägen bakom mot Stekelvägen). Vi har strypt vattnet till fastigheter på Stekelvägen och Skånstavägen, och måste stänga av vattnet helt onsdag, 6/2, klockan 08:00 till ca 14:00 då det behöver vara helt avstängt under reperationstiden.

Vi arbetar för att få tillbaka vattnet så fort som möjligt. Tappa gärna upp vatten i förväg och se sedan till att alla vattenkranar är stängda medan arbetet pågår.

Dricksvatten finns att hämta vid allmänningen mellan Stekelvägen 27 och Stekelvägen 29. Medtag eget kärl.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär.

Efter arbetet

Efter ett arbete kan det uppstå missfärgat vatten i ledningarna. För att få bort det kan du spola kallvatten i flera kranar tills missfärgningen försvinner. Missfärgat vatten beror ofta på att rost lossnar och följer med från ledningsnätet, detta är helt ofarligt. Är vattnet "vitt" beror det på att det har kommit in små mikrobubblor av luft i vattnet.

SMS-utskick

Ett sms har skickats till de fastigheter som berörts av avstängningen. Om du inte får sms från oss, kan det bero på att ditt telefonnummer inte är registrerat på fastigheten. Du kan enkelt kontrollera och redigera dina uppgifter i registret genom att klicka på länken nedanför.

Här kan du kontrollera/ändra dina uppgifter

Här kan du läsa mer om tjänsten

Följ arbetet

2019-02-06 18:23
Arbete avslutat