Ekerö

Vattenläcka Växthusvägen - arbetet avslutat

Rapporterat: 04-03-2018 kl. 23:00
Plats: Växthusvägen 11
Status: Arbete avslutat

 Uppdatering 2018-03-04 kl. 23.00

Reparationsarbeten på Växthusvägen är nu avslutade.

Efter ett arbete kan det uppstå missfärgat vatten i ledningarna. För att få bort det kan du spola kallvatten i flera kranar tills missfärgningen försvinner. Missfärgat vatten beror ofta på att rost lossnar och följer med från ledningsnätet, detta är helt ofarligt. Är vattnet "vitt" beror det på att det har kommit in små mikrobubblor av luft i vattnet.

 -------------------------------

Uppdatering 2018-03-04 kl. 13.40

Reparationsarbetet pågår men pga rådande vinterförhållanden med tjäle beräknas det ta längre tid än normalt. Ett tappställe för dricksvatten finns upprättat vid grindarna till Träkvistavallen. Tag med egna kärl att hämta vatten i.

-------------------------------

Uppdatering 2018-03-04 kl. 10.30

När reparationsarbetet inleds kan fler fastigheter i området beröras av vattenavstängningen. Vi ber er tappa upp vatten för eget bruk och därefter se till att alla kranar i fastigheten är stängda.

Vi beklagar eventuellt besvär som vattenavstängningen och vårt reparationsarbete medför och tackar för er förståelse.

-------------------------------

 

Vi har en vattenläcka som påverkar hushåll på Växthusvägen 1-19 och 2-22 och Lidl. I samband med reparationsarbetet behöver vi stänga av vattnet och berörda hushåll kommer helt eller delvis att vara utan vatten.

Vi arbetar för att få vattnet tillbaka så fort som möjligt. Se till att alla kranar är stängda.

Låt vattnet vid tappstället rinna lite så att det inte fryser nu när det är minusgrader.

Tack för visad förståelse!

Efter arbetet

Efter ett arbete kan det uppstå missfärgat vatten i ledningarna. För att få bort det kan du spola kallvatten i flera kranar tills missfärgningen försvinner. Missfärgat vatten beror ofta på att rost lossnar och följer med från ledningsnätet, detta är helt ofarligt. Är vattnet "vitt" beror det på att det har kommit in små mikrobubblor av luft i vattnet.

SMS-utskick

Ett sms har skickats till berörda hushåll. Om du inte får sms från oss kan det bero på att ditt telefonnummer inte är registrerat på fastigheten. Du kan enkelt kontrollera och redigera dina uppgifter i registret genom att klicka på länken nedanför.

Här kan du kontrollera/ändra dina uppgifter

Här kan du läsa mer om tjänsten