Vi stärker upp för morgondagens behov
Vi befinner oss i början av en spännande resa, våra kommuner växer och utvecklas. Och vi vill utvecklas med dem. Vi kallar vår resa för Roslagsvatten 2.0 vilket innebär att vi ställer om, justerar och utvecklar vår verksamhet med lösningar som är hållbara över tid – allt för att möta morgondagens behov. Därför vill vi nu stärka upp vår organisation med nya och nyfikna kollegor som precis som vi, vill möjliggöra hållbara samhällen.
För som vi ser det, har vi på Roslagsvatten ett stort och viktigt uppdrag. Det handlar om att se till att det kretslopp som tjänat oss i miljoner år kan fortsätta göra sitt jobb, så att våra barn och barnbarn kan ta del av en av världens vackraste miljöer.
Möt våra medarbetare
Vanliga frågor
Fler frågor och svarByta ägare på fastigheten, hur gör jag?
Vid ett ägarbyte ska du göra en uppsägning av ditt abonnemang. Genom att använda vår e-tjänst eller fylla i vår uppsägningsblankett får vi tillgång på namn och personuppgifter på den nya fastighetsägaren. Om du har en vattenmätare ska den läsas av på flyttdagen och meddelas Roslagsvatten via blanketten. Den nya ägaren behöver inte lämna några ytterligare uppgifter men det är bra att kontrollera första fakturan så att avläsning och personuppgifter stämmer.
Vad är det för hårdhetsgrad på vattnet?
Hårdhetsgraden ligger mellan 4 och 6,5 dH (tyska hårdhetsgrader). Dosera tvätt- och diskmedel efter mjukt vatten på paketet. Du behöver normalt inte dosera salt i diskmaskinen.
Läs mer om dricksvattnet här.